Deel 2 - Aankomst Auckland

Het weerzien met Linda, Cornelis, Oliver en Rosalie

-- 13 juli --

Het tweede deel van de reis vlogen we met Air New Zealand. Een Boeing 777 met prima entertainment schermpjes in de stoelen, dus de kinderen hebben zich goed vermaakt. We hadden allemaal weinig geslapen aan boord, de kinderen een paar uurtjes en ik helemaal niet. Dat mocht de pret niet drukken, we voelden ons allemaal redelijk fit bij aankomst.
De auto opgehaald, een enorme bak ( Toyota Landcruiser Prado) met rechts stuur, even opletten dus. Direkt naar het hotel gereden in Auckland.
Gelukkig kwamen we daar zonder verdwalen en heelhuids aan.
We konden nog niet inchecken in het hotel dus zijn we maar even gaan rondlopen. We hebben wat gegeten in een leuk barretje.
We kwamen er toen achter dat we niet (en nergens) met onze pinpassen konden betalen, dus dat was/is wel lastig. Tevens kwamen we erachter dat alles knetterduur is, terwijl we dachten dat door de lage koers van de NZD alles juist goedkoop zou zijn. Wellicht moeten we hierdoor onze budgettering her en der aanpassen.
We zagen veel Chinezen, Indiers en natuurlijk Nieuw Zeelanders, al dan niet gemixed met Maori.
Het taaltje lijkt op Australisch, maar is iets minder "knauwerig"
Erg leuk om weer eens totaal nieuwe indrukken op te doen !
We hebben uiteindelijk ingechecked in het hotel, en zijn een beetje gaan slapen.

Na een paar uurtjes hebben we afgesproken met Linda en Cornelis.
We hadden geen navigatie dus Cornelis, die van zijn kantoor kwam in Auckland ging voor ons uit rijden met zijn Catchi wagentje, wat heel fijn was.
Na een flinke rit door file, kwamen we bij het huis aan wat een stuk buiten de stad lag.
Daar was het een fijn weerzien. Ook de kinderen klikten meteen weer erg goed met Oliver en Rosalie.
Het huis was klein maar gezellig, maar moet een fantastische tuin hebben gehad waar zelfs een beekje doorheen stroomt.
Helaas konden we dit niet echt zien want het was om 18:30 al echt donker :-) - even wennen na de lange zomeravonden in Nederland
We hebben gezellig gegeten en probeerden wakker te blijven. Uiteraard waren we allemaal redelijk moe. Linda was zo lief om ons terug te brengen naar het hotel waar we om meteen zijn gaan slapen.

-- 14 juli --

De volgende dag zijn we boodschappen gaan doen voor het ontbijt en de lunch. We hadden afgesproken met met zijn allen Naar Waihi Beach te gaan. Wij hadden daar een huisje gehuurd, Linda en Cornelis met de (enorme) Camper. De kinderen reden met de camper mee wat ze natuurlijk geweldig vonden. Mickey was door de jetlag en alle opwinding bijna niet te houden !
Marieke en ik zaten dus met zijn tweetjes in de auto waardoor we lekker konden kletsen, van het voor ons volledig nieuwe landschap konden genieten en lekker de muziek hard aan konden zetten.
We zijn onderweg naar Waihi gestopt bij een Gorge, een oude vervallen goudmijn gelegen aan een prachtige rivier met watervalletjes.
Daar zijn we een stukje gaan wandelen, waarbij we wat onverlichte tunnels uit de goudmijn zijn ingelopen. Erg spannend voor de kinderen natuurlijk, vooral als we het licht van onze telefoons uit deden.

Daarna doorgereden naar het resort Waihi Beach. Prachtige kust met flinke golven waar ook gesurfed word in de zomer.
Ons huisje is prima, twee slaapkamers en een kleine keuken en een huiskamertje en badkamer.
De kinderen hebben heerlijk met Rosalie en Oliver gespeeld en gefietst.
's avonds werd Marieke onwel en misselijk. Ze is nog wel bij het eten gebleven maar heeft niet gegeten. Om 20:00 is ze naar bed gegaan.
Ik heb om 20:30 de kinderen in bed gelegd die als een blok in slaap vielen.
Daarna heb ik met Cornelis nog een paar wijntjes gedaan en een paar spelletjes thyu gedaan en muziekjes gedraaid. Om 22:15 waren we allebei ook wel een beetje klaar en zijn we gaan slapen.

Posted by jaapwesterbeek 14:33 Archived in New Zealand

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.