Deel 10 - Cook Islands

een week in het paradijs

-- Maandag 10 augustus oftewel Zondag 9 augustus --
Vandaag vliegen we vroeg. Wekkertje gezet om 6.15. Het is ijskoud. We laden de spullen in het busje van het hotel en worden naar de Airport gebracht. Daar checken we onszelf in op een automaat en geven de koffers af. Het vliegtuig heeft iets vertraging maar uiteindelijk zitten we dan, op naar de zon ! De vlucht is niet lang, slechts 3,5 uur. We vertrokken op maandag om 9:45, als we aankomen is het weer zondag, uurtje of 15:00. Erg relaxed zo terug vliegen in de tijd. We stappen uit het vliegtuig met een trap en voelen meteen de warmte. Dit hebben we eerder meegemaakt natuurlijk, in Suriname :-)
Het is een gezellige chaos bij de douane, Mickey loopt er zelfs gewoon door zonder paspoort en kan nog maar net worden teruggeroepen door ons. Een ouwe baas met een Hawaii blouse speelt op een soort elektrische Ukelele en speelt ouderwetse Hawaii muziek. large_20150809_162017.jpg
Best wel hilarisch. We pakken onze koffers op en worden buiten opgevangen door gezellige lokale dikkertjes met bloemenkranzen op hun hoofden. Wij krijgen ook een bloemenkrans van verse bloemen omgehangen en een flesje water. large_cook3.jpg
Daarna pikken we de vouchers op en worden per bus naar het resort gebracht. Het is een half uurtje rijden dus we zien best wel wat van Raratonga. De huizen doen javaans aan, laagbouw stenen huizen, overal kippen en hanen en honden. Net als op de airport hebben we een vaag gevoel van bekendheid. Het lijkt op Suriname maar is toch wel anders. Aan de ene kant zien we een aantal bergen, aan de andere kant de zee. Eenmaal bij het resort aangekomen worden we ook hartelijk begroet (Kia Orana !) We zitten ineen apartementje met airco. De koffers worden voor ons gebracht. Erg relaxed allemaal. De ligging van het resort is bijna onwerkelijk mooi en prachtig aangelegd. Het ligt aan een soort Lagune. De zee wordt tegengehouden door een groot koraalrif wat een paar honderd meter verderop ligt. We zien in de verte de branding met metershoge golven die kapotslaan op het rif, een machtig gezicht en het water buldert van jewelste. Aan deze kant van het rif is het water niet dieper dan 1,5 meter en intens lichtblauw. De stranden zijn prachtig wit en bezaaid met stukken koraal en schelpen. Er staan veel palmbomen en overal liggen kokosnoten.
Wat een paradijs ! Net of we in een soort bounty reclame terecht zijn gekomen. Nadat we een beetje zijn gesetteled gaan we eten in het restaurant op het resort. We worden geholpen door lieve dikkige lokale dames en onze tafelvrouw is een tranny die Bianca heet. De kinderen vinden dat ze een grappige stem heeft en daar laten we het maar bij qua uitleg. Er werken ook een aantal gays bij de bar waarvan een met geepileerde wenkbrauwen. Het geeft wel aan dat ze hier ruimdenkend zijn en dat vinden we een prettig idee. Het zijn allemaal lieve mensen hier bij het resort die constant voor je klaar staan en je in de watten leggen. large_20150809_183753.jpg
Je hoeft alleen maar je kamernummer door te geven als je iets bestelt, erg relaxed ook.
We eten zwaardvis die erg lekker is, maar we zijn wel flink moe door al het gereis. We gaan na het eten dan ook direkt naar bed.

-- Maandag 10 augustus (again) --
Het is superlekker weer ! We zwemmen in het ondiepe water, lopen door de zee naar het eiland in de lagune. We maken een wandeling rond het eiland en kijken naar alle bijzondere schelpen en zeedieren rond het koraalrif en lezen boekjes. Ik bouw met Joelle en Mickey een groot zandkasteel. Tussendoor doen we wat Vodka cocktails... Wat een leven.We zijn allemaal een beetje verbrand door de zon vandaag. We voelen ons zwaar bevoorrecht en genieten van wat alweer een totaal nieuwe vakantie is. Er valt niet zo veel te bloggen meer eigenlijk, ik denk dat de komende dagen ongeveer hetzelfde zullen zijn. Misschien ga ik nog wel big game vissen, maar alleen bij een mooie vangst komt er een foto van online :-)

-- Dinsdag 11 augustus --
Weer een mooie dag. De kinderen gaan 's ochtends naar de kid's club en maken allemaal nieuwe vriendjes. Vooral Mickey geniet er intens van, hij heeft het contact met andere kinderen echt gemist. De kid's club wordt gerund door allemaal grote Maori-mannen. Het zijn echte grappenmakers, ze hebben onderling veel lol en lopen ook constant te geinen met de kinderen. Groot als ze zijn, giechelen ze als kleine meisjes als ze een grapje maken ;-)

--Woensdag 12 augustus--
Jaap is vandaag gaan deep sea vissen. Ik blijf met de kinderen bij het resort. Het is iets kouder vandaag, de kinderen gaan wel even in het water, maar ik steek mijn teen erin en besluit dat dit geen goed idee is :-). Na een tijdje komen de kinderen blauw van de kou uit de zee. We gaan in het huisje opwarmen. Jaap komt 's middags terug. Hij heeft niks gevangen, een andere tourist had een wahoo.. oh well....

--Donderdag 13 augustus--
Vandaag is de dag van de grote dansuitvoering. Mickey heeft geen zin en speelt in het zwembad met zijn nieuwe vriendje Euan. Joelle oefent met een paar meisjes een eiland dans, met swingende heupjes en mooie armgebaren. Alle gebaren hebben betekenis, zoals 'do the dishes', 'make it rain', 'sweep the rubbish' en 'tell the boys no'. Om twee uur is de opvoering. De setting is schitterend, met de prachtige bergen van Raratonga op de achtergrond en tropische bloemen en bomen op de voorgrond. De zon komt ook weer door. Joelle is erg verlegen maar ze ziet er schattig uit in haar bladeren rokje. De voorstelling gaat goed en Joelle straalt. 's Middags willen we met zijn allen gaan snorkelen, althans dat is het plan. De kinderen vinden het koud en Joelle begint te huilen. Dat wordt niks. We besluiten dan de kinderen maar op een strandbedje te leggen, ingewikkeld in handdoeken en met allebei een appeltje. Ik moet even wennen aan het snorkelen, maar als ik de slag te pakken heb vind ik het weer erg tof. We zien mooie vissen en een heleboel zeeslakken. We redden het niet tot aan het koraal, de wind is hard en het wordt op een gegeven moment erg koud in het water. We besluiten terug te snorkelen. De kinderen zijn inmiddels weg, die lopen ergens op het resort rond. Het is erg veilig hier, dat is voor ons en voor de kinderen prettig. 's Avonds gaan we naar de night market, vlakbij het resort. Heel gezellig met allemaal kraampjes en muziek.
Ik maak nog een prachtige avondwandeling met de kinderen langs het strand. We blijven ons erover verbazen hoe mooi het hier is.

--Vrijdag 14 augustus--
Vandaag is het erg fris. Ik blijf de hele dag in mijn spijkerbroek en trui. Mickey gaat nog wel even kayakken, maar geeft het snel op. Joelle vermaakt zich met in het zand spelen en met de bal spelen. Jaap en ik lezen veel en spelen af en toe mee. We beginnen al te wennen aan het luie 'island time'. In het begin toen we hier waren moesten we echt even afkicken van alle avonturen, maar daar hebben we nu geen last meer van ;-)

--Zaterdag 15 augustus--
De laatste dag! Vandaag hebben we een 'late check out', dus we kunnen lekker tot 's avonds in ons huisje blijven. De vlucht naar LA vertrekt om 23:00 uur.

Posted by jaapwesterbeek 19:42

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.